سه‌شنبه، آبان ۱۸، ۱۳۸۹

فرمانده جديد گارد حفاظت از آيت الله خامنه اى كيست؟





سرتيپ ابراهيم جبارى، فرمانده جديد گارد محافظ آيت الله على خامنه اى موسوم به سپاه ولى امر، طبق مستندات موجود يكى از سياسى ترين سرداران سپاه پاسداران انقلاب اسلامى است.

سخنرانى هاى بسيارى از سرتيپ جبارى در ۲۰ سال گذشته عليه اصلاح طلبان و منتقدين حكومت رهبر كنونى جمهورى اسلامى ايران وجود دارد.

وى بارها از اصلاح طلبان و مسئولان دولت محمد خاتمى به عنوان عوامل «نفوذى بيگانه» ياد كرده و بر ضرورت برخورد جدى تر و شديدتر با مخالفان و منتقدان حكومت تصريح كرده است.

ابراهيم جبارى در دوران جنگ هشت ساله ايران و عراق از جمله عمليات آزاد سازى خرمشهر در سال ۱۳۶۱ حضور داشته اما اسناد و مدارك دوران جنگ نشان نمى دهد كه وى از افسران ارشد سپاه در رده فرماندهى لشكر و قرارگاه بوده باشد.

فرماندهى سپاه زنجان هنگام ابطال انتخابات ۱۳۷۵

سرتيپ جبارى پس از جنگ با دريافت درجه سرتيپ دومى به فرماندهى سپاه زنجان منصوب شد. در جريان ابطال انتخابات دوره پنجم مجلس در حوزه زنجان در سال ۱۳۷۵، نيروهاى سپاه و بسيج به فرماندهى وى براى جلوگيرى از اعتراض طرفداران نامزد اصلاح طلب پيروز در انتخابات (نجفيان ) در شهر مستقر شدند و وى دستور انحلال ۹ پايگاه بسيج نزديك به اصلاح طلبان را صادر كرد.

وى همچنين در اين دوران از شاكيان عمده نشريات اصلاح طلب زنجان از جمله نشريه پيام زنجان بود.

در سال ۱۳۸۱ سرتيپ جبارى به فرماندهى سپاه استان قزوين انتخاب شد ودوره فرماندهى وى در اين شهر شش سال به طول كشيد. وى در اين شهر نيز از منتقدان صريح دولت محمد خاتمى و اصلاح طلبان قزوين بود.

دو سال قبل و درست هفت ماه قبل از انتخابات جنجالى رياست جمهورى خرداد ۱۳۸۸، سرتيپ جبارى به تشخيص فرماندهان ارشد سپاه از قزوين به تهران فراخوانده شد و به عنوان جانشين فرماندهى سپاه پايتخت (سرتيپ عبد الله عراقى) برگزيده شد.

معاون حسین طائب در زمان ناآرامی های تهران

سرتيپ جبارى همچنين ۱۱ روز قبل از برگزارى انتخابات رياست جمهورى ۱۳۸۸ به عنوان معاون حسين طائب در بسيج گمارده شد.

بسيج طى اين دوران- از ۲۵ خرداد تا ۲۵ مرداد - همراه با سپاه تهران به طور مستقيم كنترل تمامى امور پايتخت و مسئوليت برخورد با معترضان در خيابان هاى تهران را برعهده داشت.

در مجموع سرتيپ جبارى در شش ماه اول نا آرامى هاى تهران و ساير شهرهاى كشور به عنوان معاون ارشد حسين طائب عمل مى كرد.

سرتيپ جبارى به داشتن روابط نزديك با آيت الله محمد تقى مصباح يزدى، پدر خوانده دولت محمود احمدى نژاد، معروف است.
در هفتم آبان سال ۱۳۸۸، مصطفى محمد نجار، وزير كشور دولت محمود احمدى نژاد كه خود از سرداران سپاه است طى حكمى سرتيپ ابراهيم جبارى را به عنوان فرماندار كرج و معاون استاندار تهران منصوب كرد.

با وجود اين، به دليل اينكه فرمانده كل سپاه در نظر داشت تا سرتيپ جبارى را به قم بفرستد با انتقال وى به وزارت كشور موافقت نشد.

فرماندهى سپاه قم در دوران حمله به تشييع جنازه آيت الله منتظرى

سرتيپ جبارى در ۲۶ آبان ۱۳۸۸ با حكم سرلشكر محمد على جعفرى، فرمانده كل سپاه پاسداران به قم رفت و فرماندهى سپاه در اين شهر را بر عهده گرفت.

قم در دوران ۱۲ ماهه فرماندهى وى با نا آرامى هاى بسيارى روبرو بود. حمله نيروهاى طرفدار حكومت به مراسم تشييع جنازه آيت الله حسينعلى منتظرى و حمله به بيت آيت الله يوسف صانعى هنگام حضور مهدى كروبى در اين شهر و نيز تظاهرات عليه سيد حسن خمينى، نوه آيت الله خمينى بنيانگذار جمهورى اسلامى، در دوران فرماندهى سرتيپ جبارى درسپاه قم رخ داد.

استاندار قم هفته گذشته هنگام توديع سرتيپ جبارى از فرماندهى سپاه قم به عنوان بالاترين مقام استان اعلام كرد كه وى در برابر جريان فتنه در قم موفق عمل كرده است.

روابط نزديك با آيت الله مصباح يزدى

سرتيپ جبارى همچنين به داشتن روابط نزديك با آيت الله محمد تقى مصباح يزدى، پدر خوانده دولت محمود احمدى نژاد، معروف است و هنگامى كه وى فرماندهى سپاه قم را بر عهده داشت همراه با فرماندهان تحت امر خود به كرات به ديدار آيت الله مصباح يزدى مى رفت وگزارش هاى خبرى و تصاوير اين ديدارها در سايت هاى اينترنتى خبرگزارى هاى ايران نيز منتشر شده است.

آخرين ماموريت سرتيپ جبارى در قم

آخرين ماموريت سرتيپ ابراهيم جبارىدر قم، آماده سازى فضاى عمومى و حفاظتى قم براى سفر اخير و ۱۰ روزه آيت الله خامنه اى به اين شهر بود.

وى در حضور آيت الله خامنه اى و در جمع هزاران بسيجى از ضرورت برخورد پيچيده تر با معترضان سخن گفت و آيت الله خامنه اى در حضور هزاران بسيجى سخنان وى را تاييد كرد.

فرمانده سپاه ولى امر

حالا سرتيپ جبارى به فرماندهى گارد ويژه حفاظت از آِيت الله خامنه اى يعنى سپاه ولى امرانتخاب شده است.

يگان ويژه اى كه مسئوليت حفاظت از رهبر ايران، بيت رهبرى، نهاد رهبرى و ساختمان هاى زير مجموعه آن را كه همگى در مقر موسوم به شهيد مطهرى قرار دارند بر عهده دارد و شمار پرسنل آن تا ۱۲ هزار نفر تخمين زده شده است.

۱ نظر:

Unknown گفت...

سلام، یارانه‌ها که یاری نمیکنند، بنزین و گاز قیمتش سر به آسمان گذاشته، خارجیها هم که تحریممون کردند، با دنیا در افتادیم بخاطر نیروی هسته‌ای، نون هم که چند برابر شده، مردممون هم که هر روز دارند بخاطر بنزین قلابی سرطان شش میگیرند ، دنیا هم با ما در افتاده ، هر وقت هم که حرف می‌زنیم میگویند این همه بدبختیها در راه و برای اسلام است. اسلامی هم که رشد میکنه هر روز، سنّی است نه مال ما شیعه ها.‌ای امام کجایی که روز قضاوت نزدیک است. خودت رحم کن بر ما.